نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3569
-
الف
+

دومین جشنواره زمستانی گردشگری در ولایت بامیان افغانستان گشایش یافت

معاون مالی، اداری و گردشگری وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بامیان را یک فرصت ویژه برای توسعه این کشور خواند.

به گزارش آی فیلم 2 ، ولایت زیبای «بامیان» برای دومین بار میزبان جشنواره گردشگری افغانستان شد، این جشنواره به مدت یک ماه از گردشگران داخلی و خارجی پذیرایی خواهد کرد.

بر اساس گزارش رسانه های داخلی افغانستان، قرار است در قالب این جشنواره، نمایشگاه صنایع دستی بانوان، رقابت ورزش اسکی، محفل های موسیقی، نمایشگاه غذاهای بومی بامیان و بازدید از بخش های تاریخی و فرهنگی این ولایت برگزار شود.

طاهر زهیر والی بامیان می گوید: ما از سال 2015 به این طرف، همه ساله 15 تا 16 جشنواره در فصل تابستان برگزار می کنیم و خوشبختانه این دومین بار است که جشنواره زمستانی نیز برگزار می شود.

به گفته وی ، برگزاری جشنواره تاثیر بسیار زیاد و مستقیمی بالای جذب سیاحان دارد. در هیچ جای افغانستان به اندازه بامیان برنامه های فرهنگی برگزار نمی شود.

پیش از افتتاح این جشنواره ، سیده مژگان مصطفوی، معاون مالی، اداری و گردشگری وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان روز پنجشنبه 17 ماه دلو/بهمن 1398 با محمد طاهر زهیر ؛ والی بامیان دیدار کرد.

در این دیدار والی بامیان از تلاش‌های وزارت اطلاعات و فرهنگ به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری بامیان و راه‌اندازی جشنواره‌های زمستانی در این ولایت، قدردانی کرد و بر راه‌اندازی برنامه‌های فرهنگی که باعث معرفی بیشتر جاذبه‌های توریستی و توسعه صنعت توریزم در این ولایت می‌شود، تأکید کرد.

والی بامیان، توسعه صنعت توریزم، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در این بخش را برای تقویت اقتصاد مردم بامیان مهم عنوان کرد و خواستار توجه بیشتر وزارت اطلاعات و فرهنگ در این زمینه شد.

مصطفوی در این دیدار در مورد طرح‌ها و برنامه‌هایی که باعث توسعه صنعت گردشگری در افغانستان و خصوصاً بامیان می‌شود صحبت کرد و از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بامیان به عنوان یک فرصت یاد کرد و هدف از سفرش به بامیان را افتتاح دومین جشنواره گردشگری زمستانی بامیان عنوان کرد.

معاون مالی، اداری و گردشگری افغانستان با برشماری مشکلات و چالش‌هایی که در راستای توسعه صنعت گردشگری این کشور موجود است، بر ایجاد هماهنگی بیشتر میان وزارت اطلاعات و فرهنگ، بامیان و سایر ادارات ذیربط در زمینه معرفی داشته‌های تاریخی و فرهنگی بامیان و توسعه صنعت گردشگری در افغانستان و به خصوص بامیان تاکید کرد.

بامیان یکی از ولایات مرکزی و از مهمترین مناطق گردشگری تاریخی و طبیعی افغانستان به شمار می رود که طی سال های گذشته رشد قابل توجهی در زمینه توسعه گردشگری داشته است به طوری که تنها در سال روان توانسته است بیش از 250 هزار گردشگر را جذب کند.

ح ح 

نظر شما
ارسال نظر